Luceberthuis

Vanaf 2015 biedt de stichting het voormalig atelier van Lucebert aan  als Artist in Residence. Momenteel is in samenwerking met het Mondriaanfonds het atelier aan het Boendermakershof in Bergen beschikbaar gesteld aan beeldend kunstenaar Arjan van Helmond. Eerder verbleven Peggy Franck, Frederique van Rijn en BojanFajfric in het Luceberthuis.

Het Luceberthuis beschikt over een groot woonhuis en atelier (ca. 300 m2). Het is volledig ingericht en beschikt over alle voorzieningen. Het grote en hoge atelier van Lucebert is in oorspronkelijk staat en heeft lichtinval van boven af. Het ligt in een kleine woonwijk aan de rand van het centrum van Bergen. Bergen heeft een rijke historie als kunstenaarsdorp, waar o.a. de kunstenaars Leo Gestel, Charley Toorop, Edgar Fernhout en David Kouwenaar werkten. Het woonhuis van de schrijver Roland Holst wordt als artist-in-residence beschikbaar gesteld door het Letterenfonds.

De stichting is op zoek  naar beeldend kunstenaars waarvan de werkpraktijk aansluit bij het profiel van het Luceberthuis. Daarbij wordt in eerste instantie gedacht aan kunstenaars die werken vanuit een relatie tussen beeldende kunst en literatuur, beeld en taal. Kunstenaars die grenzen opzoeken en cross-over werken in verschillende disciplines worden  uitgenodigd om een voorstel in te dienen. Voor meer informatie over aanmelding kunt u mailen naar info@lucebertstichting.nl .

Aanvraag Mondriaan fonds 2018

Het Mondriaan Fonds ondersteunt voor 2018 één werkperiode van zes maanden voor een beeldend kunstenaar bij het Luceberthuis, van 1 februari t/m 31 juli.

De deadline voor het indienen van een aanvraag is vrijdag 14 juli 2017. Kijk voor meer informatie op de website van Het Mondriaan Fonds.

————

Presentatie Peggy Franck

Op 23 en 24 januari is het Luceberthuis te bezoeken.

Van 12:00 – 17:00 is het werk  dat Peggy Franck tijdens haar verblijf in het Luceberthuis maakte te bezichtigen in het atelier.

————

_DSC7556